Thijs Verheul

Met een paar duizend euro startkapitaal richtte Thijs Verheul (1992) samen met Sjuul Berden als studenten aan de Wageningen Universiteit het tweedehandskledingplatform United Wardrobe op: een platform waarmee je veilig en sociaal kleding kon kopen en verkopen. Zonder enige kennis van IT wisten zij in een tijd van een paar maanden een netwerk van tweedehands kleding over heel Nederland te verspreiden. Met slimme marketingtrucs op facebook, instagram en via influencer marketing wisten zij het platform tegen lage kosten groot te maken.

 

In de jaren daarna haalden Thijs en zijn compagnons in totaal 3,5 miljoen euro aan investeringen binnen. United Wardrobe werd door meer dan vier miljoen mensen gebruikt en elke maand werden er meer dan 100.000 kledingstukken op het platform verhandeld. In oktober 2020 werd het platform verkocht aan Vinted, een Litouwse online marktplaats die in meer dan tien landen actief is.

 

Thijs neemt je mee in de wereld van investeringen, bedrijven bouwen en verkopen, de stress en onzekerheid en het geluk en doorzettingsvermogen van een jong team met een droom. Hij schreef over zijn ondernemersverhaal een boek genaamd "Voor hoeveel heb je het verkocht" dat een ware hit is geworden in het Nederlandse ondernemerscircuit. Thijs zit vol energie en vertelt in geuren en kleuren hoe zijn roller coaster rit is gegaan, met veel ups, maar nog meer downs... leerzaam voor zowel student als volwassen die passie heeft voor groeien en ondernemen. 

2 voorstellingen gevonden van Thijs Verheul

Het verhaal van United Wardrobe

Het verhaal van United Wardrobe

Thijs Verheul
Hoe haal je een investering op?

Hoe haal je een investering op?

Thijs Verheul
;